24 Ağustos 2012 Cuma

Dukan Diyeti Günlüğüm :))

Bir Dukan diyetidir gidiyor bakalım. İyi başladım, iyi gidiyor. Atak dönemim 5 gün idi. Ve bu gün son günüm. Yarın itibarı ile Seyir dönemine geçiyorum. Atak dönemi saf protein yenilen ve vücuda dışarıdan yağ girmesi yasak olan bir dönem yani her şeyin az yağlısı diyet olanı değil, burada dikkat edilmesi gereken nokta bu az yağlı 2,0 dan fazla olmayacak yani. Ama izin verilen listedeki yiyecekler sınırsız tüketile biliniyor ve böylece diğer diyetlerde yaşadığımız aç kalarak zayıflama durumu yaşanmamış oluyor. Benim  için bu dukan diyetinin handikabı olarak nitelendirebileceğim kısmı yarı vejetaryen olmam. Yani et ve içeriğinde hayvansal katkı maddeleri olan yiyecekleri tüketmiyor olmam. Atak döneminde acaba zorlanır mıyım diye düşünmedim değil. Çünkü 5 gün saf protein demek sadece yumurta, süt , yoğurt ve peynirle besleneceğim demek ki. Sonra nette yaptığım araştırmalarla dukan diyetinde artık vejetaryenlar içinde küçük ekler yapıldığını bulmam oldu. 100 gr kadar mercimeğe izin verilmesi atak
döneminde benim için kurtarıcı oldu. Ve tabi yulaf kepeği ile yaptığım krep ve ekmek gerçekten aç kalmadan atak dönemimi tamamlamamı sağladı. Ve dukan testinde çıkan sonuca göre atak dönemimde 1.900 gr vermem gerekiyordu. Bu gün şu anda bu yazıyı yazarken henüz 5. günümü sonlandırmamış olmama rağmen 1,800 vermiş olmam çok güzel. 
Bazı bloglarda insanlar kişisel deneyimlerini yazarken atak döneminde protein yüzünden uykularının geldiğini ve kendilerini yorgun hissettiklerini yazmışlar. Durumun bununla alakası olduğunu düşünmüyorum. Bu tip diyetlere başlamadan önce mutlaka kan testi vs. gibi yaptırmış olmaları ve gerekirse vitamin takviyesi almaları gerekiyor. Ben vejetaryen olarak bu diyeti yaparken zorlanmadım üstelik her gün spora gitmeye devam ettim ( dukanda atak devresinde 20 dk yürüyüş şart). Tabi ben kendimi çok iyi tanıyorum et yemediğim için B12 alıyorum ve kanım düşük olduğu için sürekli kan ilacımı ihmal etmiyorum. Birde bizim insanımız kulaktan dolam iş yapmayı çok seviyor yapanların çoğu kitabı okumadan yola çıkıyor buda tabi kötü sonuçları getiriyor. Kitabı okumak ve kendi yaşam şeklimize göre düzenlememiz gerekiyor sonuç alabilmek için. 
Bir çok sitede ve dukan blogların da güzel listeler ve tarifler mevcut. Denenmiş ve sonuç alınmış.
Ben et yerine yumurta ve peynirli dukan krebi ve bol bol yoğurt koydum ve bir aksam da 50 gr kadar kırmızı mercimek yedim atak döneminde. Ve bol bol yürümek her fırsatta.




Bunlar benim yediklerim dikkat ederseniz üzerinde diyet yazmıyor, yağ oranları düşük




Hiç yorum yok: